"Uczenie się to proces wykorzystujący doznania i doświadczenia. Bazą dla formowanego rozumienia, z której rozwija się koncepcja i myślenie tworzą "doświadczenia" naszych zmysłów."
autor programu mgr Anna Alina Dąbrowska
Dzięki prowadzonej przez nas autorskiej metodzie nauczania nasze przedszkole gruntownie przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej, szczególnie w zakresie czytania, pisania, nauk matematyczno-przyrodniczych, języków obcych i muzyki. Niektórzy absolwenci naszego przedszkola podjęli naukę w szkole muzycznej.
Rekomendujemy nasze przedszkole szczególnie dla dzieci o zwiększonych potrzebach poznawczych. Do przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku 3-6 lat według kolejności zgłoszeń.
Przedszkole działa jako jednostka niepubliczna, zostało wpisane do ewidencji szkół i placówek niepublicznych dnia 28 września 2005 roku (Zaświadczenie Nr 195/2005 wydane przez Urząd Miejski Wrocławia, Departament Spraw Społecznych, Wydział Edukacji)
Przedszkole działa w oparciu o podstawę programową MEN wzbogaconą o program autorstwa mgr Anny Aliny Dąbrowskiej "Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych". Obejmuje opieką wychowanków o różnych potrzebach edukacyjnych na różnych płaszczyznach ich rozwoju. Zapewnia wysoki poziom wychowania i nauczania oraz przygotowuje do podjęcia nauki w szkole podstawowej (dla kontynuacji nauki, na życzenie rodziców powołana została Leonardo da Vinci Niepubliczna Szkoła Podstawowa).
Naczelną ideą, jest wspieranie całościowego rozwoju osobowości dziecka przedszkolnego tak, aby było ono przygotowane do przyjęcia odpowiedzialności za własny rozwój fizyczny, emocjonalny i intelektualny na wyższych etapach kształcenia. Najważniejszą funkcją nauczyciela realizującego założenia edukacyjne zawarte w programie, jest życzliwość i szacunek okazywany dziecku oraz dogłębne poznawanie jego potrzeb i możliwości. Program ten ma zachęcić nauczycieli do tworzenia wspólnie z przedszkolakiem radosnej, twórczej, dynamicznej atmosfery "uczenia się uczenia" elementarnych umiejętności, nawyków i kompetencji potrzebnych dziecku do sprawnego poruszania się w otaczającej rzeczywistości, przygotowania go do trenowania i rozwijania własnej aktywności fizycznej, emocjonalnej, poznawczej, ekspresji muzycznej i plastycznej.
Aktywne formy nauczanie propagowane w naszym przedszkolu zawierają się w maksymie zaczerpniętej z książki "Mali badacze-metoda projektu w edukacji elementarnej" Judy Harris Helm, Lilian G. Katz: Uczeń pozytywnie motywowany własnymi pomysłami przejawia większą zdolność rozwiązywania problemów i większą skłonność do pogłębiania wiedzy.
Program koncentruje się na pięciu zasadniczych zadaniach i posiada pięć nitek wiodących:
-
Pierwsza nitka - Wszechstronny rozwój ruchowy, oparty na doskonaleniu sprawności koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, podłożem do rozwijania "ścieżki wzrokowej" i pomnażaniu inteligencji ruchowej.
- Druga nitka - Nabywanie przez dzieci już od 3-go roku życia umiejętności czytania globalnego które jest podłożem do zrozumienia treści
- Trzecia nitka - Wzmacnianie intelektualnego rozwoju dziecka mobilizującego go do rozwiązywania problemów i zagadnień praktycznych w jego codziennej aktywności.
- Czwarta nitka - poruszanie się w przestrzeni matematycznej i przyrodniczej opierającej się na rozumieniu symboli i relacji zachodzących między nimi.
- Piąta nitka - Zintegrowany rozwój emocjonalny i duchowy dziecka, prowadzący do współdziałania z ludźmi i przyrodą.
Odwiedzają nas przedstawiciele różnych zawodów - lekarze, strażacy, policjanci. A dzieci odwiedzają zaprzyjaźnione sklepy i warsztaty (zegarmistrz, naprawa sprzętu zimowego itp).
Proponujemy dzieciom:
- aikido
- język angielski
- język rosyjski
- język chiński
- logorytmika
- szachy
- zajęcia ruchowe
- metoda w. sherborne
- zajęcia taneczne
- zajęcia umuzykalniające
|